Fra vuggestue til børnehave og fra børnehave til skole

Vi ved, at det er en stor ting, når der skal ske noget nyt i en barns liv, og derfor sørger vi for at gøre de overgange, jeres barn oplever, mens det er i Midtfløjene/Grostedet, så glidende som muligt.

Fra vuggestue til børnehave

Den første overgang er overgangen fra vuggestue til børnehave. Inden jeres barn skal starte i børnehaven, tager vi på besøg på den nye stue, hvor jeres barn skal starte. På den måde lærer jeres barn omgivelserne og de andre børn og voksne at kende og kan føle sig mere trygt, når det skal starte i børnehaven.

Inden starten i børnehaven mødes en pædagog fra stuen i vuggestuen og en pædagog fra den nye stue i børnehaven med jer forældre. På den måde kan vi sørge for, at der bliver overdraget så meget viden som muligt, og at vi derfor kan gøre overgangen for jeres barn både tryg og god.

Fra børnehave til skole

Efter sommerferien samler vi de børn, som skal begynde i fritidshjem og skole det kommende år, i en storebørnsgruppe. Vi laver forskellige aktiviteter med gruppen, der klæder børnene godt på til det nye skoleliv.

Vi har et godt og tæt samarbejde med Tingbjerg Skole, som gør, at vi sammen kan sørge for, at børnene får en rigtig god skolestart. Et af højdepunkterne er besøg i fritidshjemmet på skolen. Vi ser stedet, hilser på personalet og får også kigget lidt på skolen. De børn, der ikke har søskende på skolen, er glade for at få set det nye sted.